2015. december 3., csütörtök

"Álomlakás" - A lista

Nagy fába vágtam a fejszémet. Kis pénzzel és nagy igényekkel lakást keresek Budapesten.

Első körben összeírtam a főbb elképzeléseimet:
60 m2-nél nagyobb
Egész életemben nagy lakásban laktam, összesen eddig már négyben, nem szívesen mondanék le a (viszonylag) tágas terekről. Ráadásul, ahogy a nővérem frappánsan megfogalmazta, kellenek a köbméterek is az életem során összegyűlt fontos (és kevésbé fontos) holmiknak. Az elmúlt 4-5 év már a folyamatos selejtezés és ritkítás jegyében telt. (Beleértve azt az időszakot is, amikor nagyanyósom és erősen gyűjtögető férjem halála után két háztartásnyi holmiból kellett egyet csinálni, s közben helyet találni mindennek, amire már nincs szükségem, de még kár lenne kidobni.) Ennek ellenére még mindig bőven van, ami helyet kér magának egy lakásban – például a tetemes könyvgyűjteményem is.

24 M-nál nem drágább
Hát ezen nincs mit magyarázni. Ennyi pénz van rászánva, és kész. Hitelt nem veszek fel. Punktum.

Világos
Szabadúszó fordítóként egész nap otthon dolgozom. Olyan lakásom már volt, amelyik délután kettőtől szürkületi hangulatot sugárzott. Elveszítettem így a tavasz, nyár és ősz napsütéseinek egy jó részét.

Erkélyes
Valaha volt egy tanyánk. Annak volt egy remek terasza, amely egy szépen nyírt kertre, s azon túl a Zemplén hegyeire nézett. Tavasztól őszig számtalan órát töltöttem itt, ölemben a laptoppal, kezem ügyében egy távcsővel, madárhatározóval és fényképezőgéppel. Ennek a csodás időszaknak az emléket hivatott visszaadni egy erkély, amely a friss levegőn töltött órákat is biztosíthatja egy-egy nagy volumenű fordítás időszakában.

2-3 szoba
Barátok, átutazó vendégek és főleg kedvenc csemetém, családostól – térjetek be hozzám!

Téglaépítésű
1973 óta panelban (is) élek. Sokáig kellemes közömbösséggel voltunk egymás iránt. Megtanultam együtt élni az alulról, felülről, oldalról áthallatszó zajokkal, átszivárgó illatokkal, légnyomás kiegyenlítődés okozta ajtódöndülésekkel. Az utóbbi egy évben viszont kétszer is előfordult, hogy egy egyszerű lyukfúrás vége néhány öklömnyi kitört betondarab lett. Ez valahogy visszavett a kedvemből.

Liftes vagy max. 2. emelet
Talán csak többet kéne edzenem, de egy magas lakásokból álló, régi házban a harmadik emeletre már most is szuszogva érek fel. Mi lesz akkor 10-20 év múlva?

Parkolási lehetőség
A nagy kérdés Budapesten: Mit csinál az ember az autójával, amikor éppen nem használja?


Helyszín
Hát azt nehéz meghatározni. Körkérdést intéztem az ismerőseimhez, és a legkülönfélébb válaszokat kaptam. Így első körben ezen a téren hagytam a legnagyobb szabadságot. Konszolidált környék, nem a világ végén – kb. ennyi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése